Maszyny rolnicze, części rolnicze - AGRO-EKO KIETRZ

AGRO-EKO

SERIA 7

Ciągniki Agrotron TTV serii 7 oferują najnowocześniejszy styl, wydajność, produktywność oraz wygodę. Dysponują doskonałym wyposażeniem obejmującym nadzwyczajne silniki DEUTZ AG oraz wspaniałe przekładnie bezstopniowe ZF. Seria 7 składa się z trzech nadzwyczajnych i niepowtarzalnych modeli ucieleśniających perfekcyjne połączenie pomiędzy zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi opracowanymi i przetestowanymi przez dział inżynierii firmy DEUTZ-FAHR i wyjątkowym wzornictwem studia Giugiaro Design, o atrakcyjnych i futurystycznych formach nadanych każdemu komponentowi tych najlepszych maszyn.





Silnik

Najlepsze w klasie funkcje i układy składające się na doskonały silnik.

Klejnotem w koronie serii 7 jest sześciocylindrowy silnik DEUTZ TCD 6.1 L06 4V (wszystkie wersje czterozaworowe z wtryskiwaczem centralnym), dostarczający niesamowite poziomy mocy: 222 KM (163 kW) dla wersji 7210 TTV; 245 KM (180 kW) dla wersji 7230 TTV; oraz 263 KM (194 kW) dla wersji 7250 TTV. Jest to nowoczesny silnik wyposażony w układ dolotowy powietrza z doładowaniem i chłodnicą międzystopniową, zawór przepustnicy oraz innowacyjny układ wtryskowy paliwa pod wysokim ciśnieniem DCR. Najważniejszą różnicą sprawiającą, że układ DCR jest lepszym rozwiązaniem niż inne układy z szyną paliwową Common Rail jest fakt, że pompy zasilające szynę paliwową są smarowane olejem silnikowym, a nie paliwem, które zazwyczaj jest wykorzystywane do tego celu. Rozwiązanie to zwiększa niezawodność układu, ponieważ smarowanie nie zależy od przepływu paliwa oraz eliminuje tymczasowe utraty ciśnienia w szynie Common Rail, podczas gdy konfiguracja z dwoma pompami jest mniej podatna na obciążenia i przeciążenia. Katalizator układu obróbki spalin SCR współpracuje z układem DCR, by umożliwić uzyskanie doskonałych poziomów zużycia paliwa wraz z bardzo niskimi emisjami spalin. Ciągniki serii 7 zużywają nawet do 10% mniej oleju napędowego niż modele poprzedniej generacji o podobnych mocach: jest to znaczna oszczędność, która pokrywa z nawiązką koszty dodatku AdBlue wymaganego do funkcjonowania układu SCR. Silniki TTV serii 7 mogą pracować na paliwie zawierającym do 100% paliwa biodiesel. Jednakże zaangażowanie firmy DEUTZ-FAHR w ochronę środowiska nie ogranicza się wyłącznie do katalizatorów oraz paliwa i jest również reprezentowane w szerokim stosowaniu materiałów zrównoważonych środowiskowo podczas produkcji maszyn. Seria 7 to perfekcyjne maszyny do zastosowań w rolnictwie: maksymalna moc i moment obrotowy są uzyskiwane odpowiednio przy 1900 obr./min i 1600 obr./min – optymalnych limitach zakresów prędkości obrotowych silników wykorzystywanych do najczęstszych zastosowań na polach. Zbiornik paliwa o znacznej pojemności 435 l zapewnia większą autonomię, bez potrzeby wykonywania przerw na uzupełnienie paliwa podczas dnia pracy. Silniki marki Deutz posiadają również funkcję „doładowania” zwiększającą ich moc o 27 KM. Ta dodatkowa moc jest dostępna podczas używania narzędzi napędzanych wałem WOM oraz transportu drogowego: w trybie WOM moc dodatkowa jest dostępna, gdy prędkość ciągnika przekroczy 3 km/h, natomiast w trybie transportowym powyżej 30 km/h.

Przekładnia

Nadzwyczajne zarządzanie mocą.

Seria 7 jest wyposażona w innowacyjną przekładnię TTV z automatycznym układem załączania napędu na cztery koła i blokadą mechanizmu różnicowego oraz niezwykle płynną i progresywną kontrolę prędkości, zapewniającą maksymalną produktywność, niezależnie od warunków pracy. Przekładnie TTV funkcjonują według zasady rozdzielania mocy, dzieląc moc wytwarzaną przez silnik na dwa komponenty: większość mocy jest przenoszona mechanicznie za pośrednictwem planetarnej przekładni redukcyjnej i mokrych sprzęgieł tarczowych, natomiast pozostały procent mocy układ przenosi hydraulicznie poprzez pompę z czujnikiem obciążenia. Prędkość silnika można zwiększać lub zmniejszać wydatkiem pompy hydraulicznej. Dzieje się to w sposób płynny, bez żadnych nagłych skoków czy szarpnięć towarzyszących zazwyczaj zmianie biegów w przekładni konwencjonalnej. Mechaniczne i hydrauliczne podzespoły przenoszące moc zostały połączone na wyjściu przekładni za pomocą planetarnej przekładni zespolonej. Układ przenoszący jest uzupełniony przez elektrohydrauliczną przekładnię nawrotną zarządzaną przez dedykowaną jednostkę sterowania. Przekładnia TTV serii 7 posiada dwa zakresy pracy (transportowy i do ciężkich warunków pracy) i oferuje kierowcy możliwość wyboru trzech różnych trybów: tryb ręczny, WOM i auto. W trybie ręcznym prędkość obrotowa silnika oraz pojazd są sterowane bezpośrednio przez pedał przyspieszenia i joystick wielofunkcyjny. W trym trybie modele z przekładnią TTV jeżdżą jak ciągniki z przekładnią mechaniczną, ale płynność zmiany przełożeń jest porównywalna z przekładniami CVT. W trybie WOM prędkość obrotowa WOM jest utrzymywana na stałym poziomie niezależnie od prędkości ciągnika (którą kierowca może stale zmieniać). Funkcja ta pokonuje główne ograniczenia konwencjonalnych przekładni mechanicznych: prędkość obrotowa WOM będzie zawsze taka sama dla danej prędkości pojazdu, ponieważ jest ona zależna od obrotów silnika oraz nie ma możliwości zmiany prędkości obrotowej WOM przy danej prędkości silnika bez zmiany przełożenia. W trybie automatycznym elektroniczna jednostka sterowania automatycznie reguluje prędkość obrotową silnika w odniesieniu do obciążenia, w celu utrzymania stałej prędkości pojazdu. Wraz z trzema trybami pracy dostępne są również trzy strategie pracy: „Eco” zapewniająca jak najniższy poziom zużycia paliwa, „Power” zapewniająca maksymalną produktywność oraz „Automatic Mode”, która jest zrównoważonym połączeniem dwóch pierwszych trybów.

WOM

Doskonałe osiągi WOM.

Tylko najlepsze narzędzia są dostatecznie dobre dla ciągników Agrotron TTV serii 7. Odnosi się to również do wału WOM, który oferuje nadzwyczajną wszechstronność z czterema prędkościami pracy do wyboru (540/ 540ECO/1000/ 1000ECO) ustawianymi elektrohydraulicznie oraz z funkcją automatycznego wykrywania obciążenia, zapewniającą progresywne uruchomienie we wszystkich warunkach pracy. W standardzie oferowane są również przyciski sterowania zdalnego WOM tylnym umieszczone na obu błotnikach tylnych. WOM przedni o prędkości obrotowej 1000 obr./min połączony z podnośnikiem przednim (wersja ECO dostępna opcjonalnie).

Układ hydrauliczny

Wyjątkowy układ hydrauliczny.

Układ hydrauliczny serii 7 jest wyposażony w pompę wykrywającą obciążenie o wydatku 120 l/min (lub opcjonalną pompę o wydatku 160 l/min), która zasila obwód główny, oraz pompę dodatkową o wydatku 44 l/min przeznaczoną do zasilania hydrostatycznego układu kierowniczego oraz obwodów dodatkowych. Funkcja wykrywania obciążenia reguluje w sposób ciągły moc hydrauliczną dostarczaną odpowiednio do obciążenia (i w wyniku tego poziom zużycia paliwa) i maksymalizuje trwałość komponentów hydraulicznych. W standardzie system posiada cztery sterowane elektrohydraulicznie tylne rozdzielacze napędu na cztery koła, natomiast konfiguracja opcjonalna obejmuje do siedmiu rozdzielaczy tylnych oraz dodatkowe dwa rozdzielacze napędu na cztery koła z przodu ciągnika. Wszystkie rozdzielacze są sterowane przez regulator czasowy i przepływu oraz – w razie potrzeby – mogą zostać zmienione na rozdzielacze jednofunkcyjne. Nowa seria 7 jest wyposażona w złącza hydrauliczne typu „push-pull”, które umożliwiają podłączanie i odłączanie przewodów hydraulicznych nawet pod ciśnieniem, oraz w dedykowany zbiornik do gromadzenia małych ilości oleju, które mogą wypłynąć podczas złączania. W przypadku bardzo wysokiego natężenia przepływu pomiędzy ciągnikiem a używanym narzędziem złącze Power-Beyond łączy pompę ciągnika bezpośrednio z narzędziem, zapewniając bardziej wydajne i bezpieczniejsze przenoszenie mocy hydraulicznej. Podnośnik tylny posiada udźwig maksymalny (na zaczepach do szybkiego osadzania) wynoszący 10000 kg, a opcjonalny podnośnik przedni – 4500 kg. Podnośnik tylny jest wyposażony w układ elektronicznego sterowania EHR, który steruje zagłębieniem, położeniem i trybem mieszanym oraz unoszeniem i poślizgiem. Pozostałe funkcje wykonywane przez układ EHR to: szybkie zagłębianie w podłożu, tłumienie drgań podczas transportu narzędzi, blokada podnośnika w ustawionym położeniu, ogranicznik wysokości podnośnika oraz sterowanie prędkością opadania.

Hamulce

Płynne prowadzenie pojazdu, imponująca przyczepność oraz niezawodna siła hamowania.

W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa oś przednia jest wyposażona w specjalny układ zawieszenia, który – w razie potrzeby – może zostać z łatwością zablokowany przez kierowcę, co zapewnia precyzyjne sterowanie głębokością pracy narzędzia, nawet w przypadku najbardziej wymagających zadań. Wykorzystanie osi rozszerzanych Bar Axle o zmiennej szerokości pozwala na płynną regulację rozstawu kół w określonym zakresie i sprawia, że ciągnik jest kompatybilny z podwójnymi oponami tylnymi w rozmiarze 650/65 R42 oraz balastowymi kołami tylnymi (z centralną tarczą o masie 140 kg z każdej strony oraz dodatkowymi tarczami o masie 255 kg na każdym kole, co daje masę całkowitą balastu tylnego wynoszącą 1810 kg). Wyposażony we własny dedykowany układ hydrauliczny i pompę (w celu uniknięcia utraty ciśnienia podczas jednoczesnego użytkowania podnośnika i rozdzielaczy hydraulicznych), hydrostatyczny układ kierowniczy zapewnia maksymalną manewrowość nawet podczas pracy z narzędziami zamocowanymi z przodu. Oprócz bardzo płynnego sterowania pojazdu, układ zapewnia również niezrównaną zwrotność z imponującym kątem skrętu wynoszącym 52 stopnie. Układ ASM załącza oraz rozłącza układ napędu na cztery koła oraz blokady mechanizmów różnicowych całkowicie automatycznie, eliminując ryzyko popełnienia błędu przez operatora. W odniesieniu do kąta skrętu oraz prędkości, układ załącza lub rozłącza napęd na przednie koła (pod obciążeniem) oraz – w razie potrzeby – załącza blokady mechanizmów różnicowych w celu uzyskania maksymalnej przyczepności i bezpieczeństwa. Seria 7 jest wyposażona w innowacyjny integralny układ hamulcowy: tarcze hamulcowe są zamocowane na zewnętrznej części piast przednich, tak aby napęd na cztery koła nie był załączany podczas hamowania. Ponadto ciągniki z przekładnią TTV są standardowo wyposażone w układ Power Brake (serwohamulec typu motoryzacyjnego), zapewniający bardzo wysoką moc hamowania, oraz dwa różne hamulce postojowe: elektroniczny układ EPB, który ustawia siłę hamowania zależnie od obciążenia, oraz układ Park Brake, który steruje tylnymi tarczami hamulcowymi minimalizując straty mocy.

Kabina

Ponadprzeciętna wygoda i automatyzacja.

Ciągniki Agrotron TTV serii 7 są wyposażone w nadzwyczajną kabinę „Maxi Vision”, która posiada najnowsze rozwiązania technologiczne i zapewnia kierowcy doskonałą wygodę. W celu uzyskania niezrównanej wygody sterowany elektronicznie automatyczny układ klimatyzacji utrzymuje idealne warunki środowiska w kabinie, a pakiet antydrganiowy – składający się zawieszenia sprężynowego osi przedniej w standardzie oraz opcjonalnego mechanicznego lub pneumatycznego zawieszenia kabiny – zapewnia doskonałą stabilność. A w celu zapewnienia jeszcze większej wygody kierowcy, kabina jest standardowo wyposażona w pneumatyczne fotele samopoziomujące. Fotele z aktywnym układem zawieszenia są oferowane opcjonalnie. Wszystkimi światłami ciągnika steruje się ze scentralizowanej tablicy głównej, która obejmuje wszystkie elementy sterowania, zarówno światłami roboczymi, jak i drogowymi. Ergonomia sterowania ciągnikami serii 7 została dogłębnie opracowana przez inżynierów marki Deutz-Fahr: racjonalnie pogrupowane elementy sterowania oraz przejrzyste informacje pokładowe są podstawowym wymogiem maksymalizacji produktywności przy jednoczesnej redukcji zmęczenia operatora. Wszystkie dźwignie i przyciski są rozmieszczone w grupach logicznych oraz zgodnie z częstotliwością użytkowania, a elementy sterowania są kodowane kolorystycznie, w celu umożliwienia ich natychmiastowej identyfikacji: każdy z kolorów odpowiada konkretnemu działaniu, co pozwala operatowi szybko i instynktownie zapamiętać i zastosować właściwy przycisk. Wszystkie parametry pracy ciągników Agrotron TTV serii 7 są stale monitorowane przez trzy różne urządzenia multimedialne: wyświetlacz roboczy (zamocowany na słupku A), który wyświetla stan wszystkich funkcji maszyny; wyświetlacz Infocenter (na tablicy przyrządów), zapewniający informacje o stanie układu i urządzeń; oraz wyświetlacz iMonitor-2, innowacyjny interfejs multimedialny kompatybilny z magistralą ISOBUS, który zarządza konfiguracją wszystkich parametrów pracy. iMonitor-2 pozwala kierowcy na interakcję z maszyną przez przyjazny dla użytkownika wyświetlacz dotykowy lub z poziomu praktycznego panelu sterowania. Aby jeszcze bardziej zwiększyć produktywność, układ iMonitor-2 może również zostać połączony z systemem nawigacji satelitarnej Agrosky.



Biuro:

Piotr Mazurek
Dyrektor handlowy

tel. kom. +48 606 991 127
p.mazurek@agro-eko.com.pl

Przedstawiciele handlowi:

Sławomir Fałat (woj. dolnośląskie i opolskie)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 602 684 517
s.falat@agro-eko.com.pl

Łukasz Dembski (woj. opolskie)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 883 310 000
l.dembski@agro-eko.com.pl

Mariusz Janczak (woj. opolskie)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 606 117 917
m.janczak@agro-eko.com.pl

Wacław Barański (woj. śląskie)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 608 501 521
w.baranski@agro-eko.com.pl

Damian Małoszewski (oddział Żerkowice)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 608 502 426
d.maloszewski@agro-eko.com.pl

Roland Szulc (oddział Sieraków)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 795 525 373
r.szulc@agro-eko.com.pl

W przypadku zapytań o cenę maszyny prosimy o dokładnie uzupełnienie formularza wpisując w treści wiadomości model maszyny, a także interesujące wyposażenie dodatkowe. W celu szybszego nawiązania kontaktu prosimy w treści wiadomości wpisać nr telefonu kontaktowego.